«Το δικαίωμα του παιδιού στην ταυτότητα» 11 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο της δράσης «ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ», η γνωστή Γιαννιώτισσα συγγραφέας

Σοφία Γραμμόζη διαβάζει την ιστορία του Χάρη και του Φάρι, της Γιώτας Αλεξάνδρου, σε εικονογράφηση της Κατερίνας Χαδουλού (εκδ. Βιβλιόφωνο, 2013), στα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων Ανατολής και Περάματος, που θα συμμετέχουν στην προγραμματισμένη δράση στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων, την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015, Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.

Πρόκειται για μια επίκαιρη ιστορία με θέμα τα παιδιά της προσφυγιάς, μια ιστορία για τη φιλία πέρα από σύνορα, γλωσσικούς περιορισμούς, προκαταλήψεις, τονίζοντας το Δικαίωμα του παιδιού στην Ταυτότητα.

Οι «Ακτιβιστές Αναγνώστες» είναι μια ομάδα συγγραφέων, εικονογράφων, εκπαιδευτικών, βιβλιοθηκονόμων και φίλων του παιδικού βιβλίου, Μελών του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ, η οποία ιδρύθηκε στη Ζυρίχη το 1953.

Η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Βooks for Young People) εκπροσωπεί ένα διεθνές δίκτυο ατόμων από όλο τον κόσμο, με αποκλειστικό στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας. Οι «Ακτιβιστές Αναγνώστες» διαβάζουν κείμενα αγαπημένων συγγραφέων και όχι δικά τους, έτσι η κ. Γραμμόζη επέλεξε την ιστορία της Γιώτας Αλεξάνδρου.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της Καμπάνιας «Ημέρες Βιβλίου 2015», που συντονίζει το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Όλα τα παιδιά έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που ορίζονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις, το Σύνταγμα και τους νόμους. Το σημαντικότερο κείμενο για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ.

Η Σύμβαση αυτή, που υπογράφτηκε το 1989 από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Το 1992 έγινε νόμος και στην χώρα μας (νόμος 2101/92).

Παρότι η Σύμβαση έχει συνολικά 54 άρθρα, διέπεται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές:

Μη-Διάκριση (άρθρο 2): Δεν πρέπει ούτε να επωφελείσαι, ούτε να υποφέρεις εξ’ αιτίας φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, ή εθνικής, κοινωνικής ή εθνοτικής καταγωγής, ή εξ’ αιτίας οποιασδήποτε πολιτικής ή άλλης θέσης, εξ’ αιτίας της κοινωνικής σου θέσης ή της περιουσίας ή της οικογένειας στην οποία γεννήθηκες, ή επειδή έχεις κάποια αναπηρία.

Το Καλύτερο Συμφέρον του Παιδιού (άρθρο 3): Νόμοι και δράσεις που επηρεάζουν παιδιά πρέπει να θέτουν προτεραιότητα στο τι είναι το καλύτερο για σένα και να σε ωφελούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επιβίωση, Ανάπτυξη και Προστασία (άρθρο 6): Οι αρχές στη χώρα σου πρέπει να σε προστατεύουν και να βοηθούν ώστε να εξασφαλισθεί η ολοκληρωμένη ανάπτυξή σου – φυσική, πνευματική, ηθική και κοινωνική.

Συμμετοχή (άρθρο 12): Έχεις το δικαίωμα να εκφράζεις τη γνώμη σου για τις αποφάσεις που αφορούν τη ζωή σου και οι απόψεις σου πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.

Σκοπός της δράσης είναι να γίνουν και τα παιδιά ακτιβιστές αναγνώστες, ενεργοί δηλαδή αναγνώστες ώστε να διαβάζουν αυτά στα μικρότερα παιδιά, στον παππού, στη γιαγιά κλπ.

Δημιουργείται έτσι μια αλυσίδα αγάπης για την ανάγνωση ώστε να επιστρέψει η ανάγνωση στη ζωή μας. Παράλληλα, να γίνουν και ενεργοί πολίτες γνωρίζοντας τα δικαιώματά τους, τις υποχρεώσεις τους αλλά αναγνωρίζοντας και τα δικαιώματα των άλλων.

Σχετικές σελίδες:

http://www.greekibby.gr
https://www.unicef.gr
http://www.0-18.gr/

This entry was posted in Εκδηλώσεις, Νέα-Ανακοινώσεις. Bookmark the permalink.