Παιδικό Τμήμα

Το Παιδικό Τμήμα της Βιβλιοθήκης ιδρύθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1987, στο κτήριο που στεγάζεται τώρα η Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη. Είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για τις ανάγκες των παιδιών και τα τεκμήρια της συλλογής ακολουθούν τις οδηγίες που εμπεριέχονται στην Πολιτική διαχείρισης των Συλλογών.
Η λειτουργία του παιδικού τμήματος αποτελεί καίριο στόχο της Βιβλιοθήκης καθώς αποτελεί τον βασικό μοχλό διαμόρφωσης μελλοντικών αναγνωστών.

Δραστηριότητες

Το Παιδικό Τμήμα:
– οργανώνει κάθε χρόνο Έκθεση Παιδικού Βιβλίου στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν), καθώς και ποικίλες παιδαγωγικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες (βλ. Εκδηλώσεις Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης)
– οργανώνει ελεύθερες μέρες δραστηριοτήτων, με θέματα επικαιρότητας (π.χ. ειρήνη, οικολογία κλπ.), σε συνεργασία με σχολεία και άλλους φορείς της πόλης. (βλ. Εκδηλώσεις Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης)
– δέχεται επισκέψεις μαθητών όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης και ομάδων διαφόρων φορέων για ενημέρωση και ελεύθερες δραστηριότητες με τη βοήθεια του προσωπικού της Βιβλιοθήκης.
– από το Σεπτέμβριο του 2011 συνεργάζεται με τις τάξεις των Λυκείων της πόλης των Ιωαννίνων και της ευρύτερης περιοχής της στην καινοτομία των ερευνητικών εργαστηρίων (Projects) με σκοπό τον απεγκλωβισμό των μαθητών και την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας προς την κατεύθυνση του νέου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Εκπαιδευτικά Προγράμματα για παιδιά Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

Τα Προγράμματα απευθύνονται σε σχολεία της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε Φορείς που απασχολούν παιδιά της Προσχολικής και Σχολικής ηλικίας. Οι εκπαιδευτικοί και οι υπεύθυνοι των Φορέων που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην παραπάνω δραστηριότητα μπορούν να επικοινωνούν με τη Γραμματεία της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί:

«Η Βιβλιοθηκάριος της Βασόρας» – Δραματοποίηση ιστορίας

Οι μαθητές της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης, μέσα από την αφήγηση και την ενεργό συμμετοχή τους στη δραματοποίηση μιας αληθινής ιστορίας, έγιναν κοινωνοί της αξίας των βιβλίων, ταξίδεψαν στο μαγικό τους κόσμο, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν τη δημιουργική τους έκφραση.

«Ο θησαυρός του Βιβλιοπόντικα»

Η ενεργητική αφήγηση και η δραματοποίηση της ιστορίας του Βιβλιοπόντικα, που γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μία βιβλιοθήκη, ανάμεσα σε ήρωες γνωστών παραμυθιών, εκτός από την καλλιέργεια της ψυχοκινητικής έκφρασης των παιδιών, προώθησε την φιλαναγνωσία με τρόπο φυσικό και ευχάριστο.

«Η Αλφαβήτα των βιβλίων» (κείμενο της Αγγελικής Βαρελά)

Ένα Α, ένα Β, ένα Γ,  καλωσόριζαν τα παιδιά στην Αλφαβήτα των βιβλίων και με δημιουργικό τρόπο κατέληγαν να στείλουν το δικό τους μήνυμα σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

«Ο γιος του ψαρά»

Γνωριμία των παιδιών με ανέκδοτο παραδοσιακό παραμύθι μέσα από ένα βιωματικό εργαστήρι, το οποίο οδήγησε σε ένα εντυπωσιακό «εκδοτικό» αποτέλεσμα των μαθητών Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου Ιωαννίνων.

«Από το χαρτί … στο βιβλίο»

Οι μαθητές είχαν την τύχη να γνωρίσουν στο εργαστήριο συντήρησης το επάγγελμα του συντηρητή βιβλίων και βιβλιοδέτη και να έρθουν σε άμεση και δημιουργική επαφή με το αντικείμενο της συντήρησης και της βιβλιοδεσίας.

«Η κυρία καμηλοπάρδαλη είναι σοφή» (φιλαναγνωσία)

Πρωταγωνιστής της μικρής μας ιστορίας ήταν η κ. Καμηλοπάρδαλη, η οποία είναι πάντα χαρούμενη και ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα ζωάκια του δάσους. Τα παιδιά, με την ειδικά σχεδιασμένη ψηφιακή προβολή, καλούνταν να αποκαλύψουν το μυστικό της κυρίας καμηλοπάρδαλης, που δεν είναι άλλο παρά η αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα. Βασισμένο στο βιβλίο «Η κυρία Καμηλοπάρδαλη ήταν σοφή!» των Π. Βασιλάκη & Β. Ηλλιόπουλου, εικ. Λ.Καλογερή, εκδ. Πατάκη.

«Ο μύθος της Περσεφόνης» (μυθολογία για μεγαλύτερα παιδιά)

«Μια μυγδαλιά…» γνωριμία των παιδιών με την ποίηση

Επετειακό για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με την ευκαιρία της Εκατονταετίας για την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «μια φορά και έναν καιρό… στο Μπιζάνι». Κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των εθελοντών, καθώς και σε αυτόν των πρωτοπόρων Ελλήνων αεροπόρων.

 

Προγράμματα που υλοποιήθηκαν το σχολικό έτος 2015-2016:

«Οι μικροί βιβλιοθηκονόμοι» (δράση διαμορφωμένη αναλόγως της βαθμίδας εκπαίδευσης από Ε Δημοτικού-Α Γυμνασίου), η οποία στοχεύει στη γνωριμία των μαθητών με τους χώρους, τους τρόπους οργάνωσης μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης, τις υπηρεσίες που προσφέρει και τους τρόπους αναζήτησης και εντοπισμού πληροφοριών στο έντυπο και ηλεκτρονικό της υλικό. Τι είναι βιβλιοθήκη, τι είναι και με τι ασχολείται ο βιβλιοθηκονόμος, τι είναι η βάση δεδομένων, πως τοποθετούνται τα βιβλία στα ράφια, πως βρίσκουμε το βιβλίο που μας ενδιαφέρει. Στη συνέχεια οι μαθητές αναλαμβάνουν δράση οι ίδιοι σαν μικροί βιβλιοθηκονόμοι, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

«Οι μικροί βιβλιοθηκονόμοι»

«Γνωριμία με τους 12 θεούς του Ολύμπου» μυθολογία για μικρά παιδιά, (δράση διαμορφωμένη αναλόγως της βαθμίδας εκπαίδευσης από την Α-Γ Δημοτικού). Με ψηφιακή εφαρμογή παρουσιάζονται οι Ολύμπιοι θεοί σε απλοποιημένη μορφή, με τις βασικότερες πληροφορίες για κάθε θεό και τα σύμβολά τους. Εξηγούμε στα παιδιά πως από τα σύμβολα αναγνωρίζουμε τις αναπαραστάσεις τους στις διάφορες  μορφές της τέχνης. Στη συνέχεια οι μαθητές λαμβάνουν μέρος σε ένα παιχνίδι γνώσης.

«Από τις πινακίδες της Γραμμικής γραφής στα tablets» (για μαθητές Γ΄Δημοτικού – Α΄Γυμνασίου). Παρουσιάζεται διαδραστικά η ιστορία της γραφής και του βιβλίου, από τις πήλινες πινακίδες της Προϊστορίας στις σύγχρονες πινακίδες tablets. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή της χρονογραμμής της ιστορίας της γραφής, έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν ευχάριστα στο χρόνο και στους τόπους / πολιτισμούς, όπου πρωτοχρησιμοποιήθηκαν τα είδη και τα υλικά της γραφής. Παράλληλα και με βιωματικό τρόπο, μέσω των αντικειμένων που διαθέτει το Εργαστήριο Συντήρησης της Βιβλιοθήκης, θα γνωρίσουν πτυχές από τις απαρχές του βιβλίου (χειρόγραφου και έντυπου) και τέλος θα έρθουν σε επαφή με τις  σύγχρονες πινακίδες tablets που διαθέτει η βιβλιοθήκη μας. Ένα ενδιαφέρον εργαστήριο, στα πλαίσια του προγράμματος, δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την γλώσσα των Μυκηναίων και της αποκρυπτογράφησης της Γραμμικής γραφής Β΄ως μικροί Michael Ventris και John Chadwick. Επιπλέον, για τους σκοπούς αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος οργανώθηκε, στον ισόγειο χώρο της βιβλιοθήκης μας, προθήκη – μουσείο, όπου εκτίθενται σε χρονική σειρά, τα υλικά της γραφής από την Προϊστορία (σφηνοειδής γραφή) έως τα σύγχρονα tablets.

«Μπορώ», για παιδιά από Α΄Δημοτικού έως και Λύκειο. Στηρίζεται στο λαϊκό παραμύθι «τρεις τρίχες λύκου»(Λιλή Λαμπρέλλη «Η γυναίκα με τα χέρια από φως», Σειρά κι αν σου μιλώ για παραμύθια, 2014). Στόχος του είναι η έκφραση των συναισθημάτων μέσα από εικόνες, η τόνωση της αυτοεκτίμησης και της εμπιστοσύνης, με video animation, παιχνίδια και τραγούδι.

«Ο πύργος των παραμυθιών», (για μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας Α & Β Δημοτικού) βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη αφηγείται την πολύχρωμη ιστορία της Φαντασίας. Κατοικεί στον πύργο της με παρέα παραμύθια για δράκους, εξωγήινους, πειρατές και νεράιδες…και έχει τη χαρά να μοιράζεται αυτά τα παραμύθια με τους κατοίκους της μικρής της πόλης. Η ιστορία παρουσιάζεται με διαδραστικό τρόπο και ακολουθείτε από αναδιήγηση και βιωματική δραστηριότητα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και η προαγωγή της συναισθηματικής νοημοσύνης, με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Χρήστες

Το υλικό του Παιδικού Τμήματος καλύπτει όλες τις ηλικίες (από τη βρεφική έως την εφηβική).
Στο χώρο του Παιδικού Τμήματος λειτουργούν Η/Υ για εκπαιδευτικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια καθώς και για άντληση πληροφοριών. Η χρήση τους είναι δωρεάν.
Επισκέπτες του είναι περίπου τα 2/3 της μαθητικής κοινότητας των Ιωαννίνων, καθώς και φοιτητές κυρίως των Παιδαγωγικών Σχολών του νομού.
Κάρτες μέλους του Παιδικού Τμήματος εκδίδονται δωρεάν για τα παιδιά, οποιασδήποτε ηλικίας, με την αστυνομική ταυτότητα του γονέα ή του κηδεμόνα τους, συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση.

star Alison Brie also chose an attention grabbing ensemble featuring a black skater skirt with square cut outs and a matching see through cropped T shirt More covered up: Rachel cheap michael kors Zoe took to the Michael Kors From China carpet in a loose fitting Grecian inspired one shoulder dress that, while striking, practically swallowed up the slender star Replicating the skirt’s flowing layers, the 28 year old wore her brown locks styled to one side in soft cascading glossy Michael Kors handbags outlet waves. Emmy was not the only one at the photography book party that went for a risqu look. Community star Alison Brie chose a less dramatic but still attention grabbing ensemble featuring a black skater skirt with square cut outs and a matching cropped T shirt. Something different: Julianne Houghskipped wearing a dress at all in favour of a shiny silk suit Skin show: Amber Valletta revealed a very punky ‘do and her back in a cut out dress while Hannah Simone flashed her midriff in a two piece ensemble The stylist to the stars took to michael kors handbags the carpet in a loose fitting Grecian inspired
ideas will always be visible. Conversations or suggestions for modifications on an idea can be submitted by other contributors so it like creating a community of interest at the same time as generating ideas. Michael Kors handbags cheap Spread the word and do cheap michael kors take part if you have ideas or suggestions about Scottish public services liberating their data. Let us know what you think about your experience of using the app because we always looking for feedback about the new digital engagement platforms we using. Since we came together as a team last winter, we cheap Michael Kors handbags largely focussed our energy cheap michael kors on reaching policy teams the people as close to the ground as you likely to get in Scottish michael kors handbags Government. But lately we been meeting with our Directors General (DGs) to help them talk and think through their digital aspirations and what they mean practically and strategically. We called them MOTs which included carrying out a very lightweight audit of the various social media activity happening in their area, for example the michael kors handbags outlet number of Deputy Directors active
Articles Connexes?